Pengikut

Isnin, 18 Jun 2012

AYAM SIAM DAN AYAM HUTAN

Ayam Hutan

Saya upload sedikit gambar ayam hutan. Ibu Ayam hari ni baru bertelur sebiji. Bapa ayam (ayam Hutan) RM1000.00 Baik punya. Anak ayam hutan berumur satu bulan. Saya asingkan dari ibunya tiba-tiba ibunya betelur sebiji. Saya tak pasti telur tu ada benih jantan atau tak sebab memang belum saya campurkan dengan ayam jantan. Masa ayam ni bertelur sebijik ni, aduh dia punya bising tak tahan . berketok-ketok. tak macam dulu tak adapun nak berketok. harap telur ni boleh jadi dan ada tanda benih baik ni.   saya tunjuk sikit-sikit je. Nanti ada masa saya ambil gambar yang terang dari angle yang baik punya ye....

Ayam ni jinak. kadang saya lepas biarkan dia mandi tanah/pasir. dah puas mandi saya pangil masukan dalam sangkar balik. Ayam jantan saya dah pernah bawak tapi ayam betina belum lagi. Letak aje terus kokok. masa pasang dia diam. siap je terus kokok. best betul la.

Adabaka 4 ekor, 2 jantan 2 betina berumur sebulan. harap baik macam bapaknya la. ni tengah bela baik punya. nanti nak train , ikat tali kat kaki. La ni kecik lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan