Pengikut

Selasa, 30 Oktober 2012

BELAJAR MENGAIT (PART 1)

Salam semua. Selamat menyambut hari raya korban. 
Hari tu saya janji nak post gambar kopiah pertama yang saya beli. lihat ni...
Amacam. masih nampak baru kan. Tu lah gambar anak saya . wah cukup bergaya !
Kopiah pertama saya dah muat dipakai oleh anak saya la pulah. Dia lah yang selalu jadi model. he..he.

Kelebihan kopiah ni adalah sangat kasual, mudah dibawa, mudah dibasuh , tahan lasak, memang sesuai dipakai pada kanak-kanak atau untuk Uniform sekolah Tadika. atau apa-apa saja la.

Kali ni saya nak tunjuk cara membuat kopiah ni dengan 7 langkah mudah (part 1)


1 . Ikat 2 benang
2.  Gunakan jarum kait
3. Mula gerakkan jarum mengunakan 1 benang.




4 hingga 7 adalah gambarajah kaitan permulaan. Saya lukis sendiri ni. Tak cantik tapi asal boleh faham la kan.
Cuba mahirkan tangan. akan datang saya sambung jalan seterusnya. apa-apa call 017-7063943 la ye.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan